Z pokolenia na pokolenie
Gry przekazywane są z pokolenia na pokolenie. Ulubioną grę danej osoby można prześledzić wstecz do jej rodziców i dziadków, w przód zaś – do dzieci, które – jeśli nie nastąpi skuteczna interwencja – nauczą jej z kolei swoje dzieci. W ten sposób analiza gier odbywa się na matrycy historycznej, rozciągającej się w przeszłość i przyszłość. Gry mogą z pokolenia na pokolenie słabnąć lub się zmieniać, wydawać by się mogło, że istnieje tendencja do kojarzenia się osób, które grają podobnie, jeżeli nie w takie same gry.d Różne kultury i klasy społeczne preferują różne typy gier, podobnie jak rozmaite plemiona i rodziny wybierają rozmaite ich odmiany. Jest to kulturowe znaczenie gier. Gry sąjak gdyby „wciśnięte” między rozrywki i intymności. Rozrywki stają się nudne przy powtarzaniu, tak jak i sprzyjające im spotkania towarzyskie. Aby uciec od nudy rozrywek, nie narażając się przy tym na niebezpieczeństwa intymności, większość ludzi idzie na kompromis gier, tam gdzie jest to możliwe i one głównie wypełniają im najciekawsze ze wspólnie spędzanych godzin. Jest to społeczne znaczenie gier.