Rozwój społeczeństwa sieciowego
W roku 2002 Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej odbywały się w Korei i Japonii, jednak w kwestii oprawy medialnej i zaangażowania kibiców były wyjątkowe, szczególnie w Polsce, która na awans do finałów odliczała każdy z szesnastu lat – wszystko za sprawą Internetu. Wielkie nadzieje, głośne komentarze, tworzenie się ikon z Edytą Górniak na czele, nie były by tak szybko podchwycone przez kraj, gdyby dostępu do Internetu nie miało w tamtym czasie już ponad 8 milionów Polaków. W wielkich ośrodkach urbanistycznych praktycznie nie dało się nie słyszeć głośnych rozmów na tematy wydarzeń z poprzedniego meczu a Internet nadawał ton żartom i filmikom parodiującym wydarzenia. W ciągu kolejnych lat użytkowników Internetu na świecie jak i w Polsce przybywało lawinowo i dzisiaj nawet politycy muszą wyjątkowo uważnie wypowiadać się i wsłuchiwać w głos Internetu. W 2007 roku dziejącą się na naszych oczach historię, na wachlarzu najróżniejszych witryn i portali internetowych, społecznościowych, for prasowych, komentować mogło ponad 16 milionów naszych rodaków.