Logo TIMM MAGAZYN

Blog

Gdy pijesz za mało wody

Wielu z nas pije bardzo mało wody i nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Z badań wynika, że co dziesiąty Polak prawie w ogóle nie pije wody, a ponad 80% spożywa jej zdecydowanie za mało.

Zapominamy, że woda jest niezbędnym składnikiem pokarmowym, którego niedobór fatalnie wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie. Ciało dorosłego człowieka składa się w 60% z wody i od jej poziomu tak naprawdę zależy, jak funkcjonuje nasz organizm.

Ile pić wody? U kobiet średnie zapotrzebowanie na wodę wynosi ok. 2-3 litrów na dobę, z czego 600 ml może pochodzić z pożywienia, a reszta powinna być dostarczana z płynami. U mężczyzn średnie zapotrzebowanie jest o 500 ml większe. Jest jedno „ale” - jeśli dużo spacerujesz lub intensywnie trenujesz, potrzebujesz jej znacznie więcej.

Woda jest niezbędna, by organizm człowieka mógł prawidłowo funkcjonować. Pomaga regulować temperaturę ciała oraz zapewnia lepsze trawienie. Pełni również bardzo ważną funkcję w usuwaniu toksyn i wszelkich szkodliwych substancji. Niestety, ciało człowieka nie potrafi magazynować wody, dlatego musimy ją na bieżąco uzupełniać. Nasz organizm potrzebuje różnych składników odżywczych, dlatego codzienna dieta powinna być urozmaicona. Jeśli chodzi jednak o napoje, nie musimy pić soków, kawy ani herbaty. Wystarczy nam tylko woda, najlepiej mineralna.

Zawartość tychże składników mineralnych sprawia, że oprócz samego nawodnienia zapewniamy sobie dostarczanie cennych mikroelementów. Woda z dodatkiem wapnia i magnezu dobrze wpłynie na nasze samopoczucie i przemianę materii.

Oznaki tego, że pijemy za mało wody:

Istnieją jeszcze inne objawy odwodnienia, które mają bardziej przewlekłą formę:

Picie wody jest bardzo ważne, dlatego najlepiej, gdy butelka z wodą będzie towarzyszyć Tobie podczas całego dnia. Zacznij go od szklanki wody z cytryną.

Taki napój ma cudowne właściwości:

Cytrynę przekrój na pół i wyciśnij sok do szklanki z przegotowaną, ale nie gorącą wodą.

Sok z cytryny najlepiej wycisnąć tuż przed spożyciem, by zachować najwięcej cennych składników.

Źródło zdjęć: Unsplash
________________________

O Autorce:

Olga Kempska

Specjalista ds. żywienia. Zagadnieniami związanymi ze zdrowym odżywianiem interesowałam się od zawsze. Idąc za głosem serca i pasji, postanowiłam podjąć naukę w tym kierunku. Moich pacjentów namawiam, by dbali o jakość spożywanych posiłków, ponieważ za tym idzie nasze zdrowie, a ono poprawia komfort życia.

19 marca 2020 | Olga Kempska | Powrót do spisu wiadomości